För några dagar sen fick jag såndär direktadresserad reklam i brevlådan från Coop. På framsidan står det ”Upptäck Coop Änglamark babyprodukter” och då skulle man kunna tänka sig att erbjudandet rörde dessa produkter. Eller inte, för när jag så öppnade reklamen så berättar Coop att de det närmaste året ger 20% rabatt på Pampers och Nestlés produkter till medlemmar och så en rabattkupong på Pampers våtservetter och en kupong med rabatt på Nestlés mellanmål. I rättvisans namn så fann det också en kupong på en produkt från Änglamark, nämligen deras solskyddsprodukter.
Missförstå mig rätt nu. Det var bra rabatter, men jag undrar lie över upptäckandet av Änglamarks babyprodukter. Att få 20% rabatt på Pampers och Nestlé ökar väl knappast min iver vad gäller att leta efter andra produkter.
Varför har de inte 20% på Änglamarks produkter samtidigt? ”Hej, köp våra produkter. Här får du kuponger med massor med rabatt på ett annat märke som vi dessutom kommer att ge 20% rabatt på under ett års tid”. Verkar det som att de vill att jag ska köpa Änglamarks blöjor eller Pampers?
Andra bloggar om: babyprodukter, änglamark, pampers, nestlé, blöjor, barnmat, reklam
Det verkar ju väldigt ologiskt det där, men vad är logiskt i reklamen å andra sidan? 🙂