Postsågning

Jag har beställt frimärken från posten via deras hemsida. Det har jag gjort ett par gånger förut och det har alltid fungerat hur bra som helst. Jag har både betalat i förskott och i efterskott och bara någon dag efter att beställningen är gjord så har frimärkena ramlat ner i brevlådan.

Denna gång beställde jag 10 häften á 50 kronor och så 20 kronor i portokostnad på det, jag betalade i förskott och väntade på mina frimärken. Det här var 5 oktober på kvällen och eftersom det var en torsdag så antog jag att frimärkena skulle komma i början på veckan efter.

Inga frimärken dyker upp, så den 13 oktober mailar jag deras kundtjänst och frågar vars de är och får ett automatiskt svar om att de återkommer till mig inom 24 timmar på vardagar. Är man lite uppmärksam så märker man att 13 oktober var en fredag, varför jag antar att jag får svar måndag eller tisdag veckan efter det. 18 oktober mailar jag kundtjänst igen, denna gången på daagtid, berättar igen att jag saknar min beställning, att jag mailat dem förut utan att få svar och får än en gång det automatiska svaret att de återkommer till mig inom 24 timmar på vardagar.

Nu är det exakt 26 timmar sen det senaste mailet, 6 dygn sen det första och 14 dagar sen jag gjorde min beställning och inte ett ljud.

Så nu har jag reklammerat istället.

Man kan tycka att jag kunde ringa kundtjänst istället, men faktum är att oavsett hur lite jag har att göra så är jag alltid för upptagen att sitta i telefonkö till kundtjänst för att få prata med en människa som ändå måste hålla på och leta sig fördärvad efter mina uppgifter och eftersom jag jobbar natt så är jag väldigt petig med att inte sitta uppbokad dagtid när jag hellre sover så att jag orkar arbeta eller försöker hinna ikapp med annat som blir lidande av att jag sover på dagarna.

Postens kundtjänst verkar vara måttligt intresserade av sina kunder och jag är lite sur nu. Först för att min beställning inte kommit och framför allt för att kundtjänst tydligen lovar en sak, men gör något helt annat.

Undrar just vad Sverker skulle säga om det här?

Jag misstänker dock att jag inte kommer att se röken av några frimärken och jag har lärt mig att inte betala saker i förskott.

Jag har inte återhämtat mig från den gången när jag inte fick ut pengar från minutenautomaten fastän de drogs från kontot. Oj, sa banken, men automaten säger att du har fått pengarna och maskiner ljuger aldrig. Och så var jag 800 spänn fattigare trots reklammation och snabb kontakt med banken.

För jag har ju inget annat att lägga pengar på va.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Postsågning

  1. Pingback: drottningsylt » Blog Archive » Muta kunderna

  2. Pingback: drottningsylt » Blog Archive » Postis Per

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *