Svar från posten

”Vi beklagar att ditt brev inte kom fram. Eftersom brevet saknade försäkring betalar vi inte ut någon ersättning, då Posten enligt gällande villkor inte ersätter saknade eller skadade 1.a-klass brev eller ekonomibrev.

Vi vill ändå tacka dig för att du gjorde en reklamation. De uppgifter vi fått in om ärendet hjälper oss i vårt kvalitetsarbete.

Vi arbetar kontinuerligt med vår kvalitet och hoppas att du även i fortsättningen med förtroende kommer att använda våra tjänster”

Ehh…nä? Jag kommer inte att beställa frimärken från posten igen eftersom de missbrukat mitt förtroende och låtit mig betala 520 spänn för besväret. Särskilt inte eftersom mina 2 mail till kundtjänst där jag frågade efter mina märken inte ens bemödades med ett svar och det tog 12 dagar för dem att komma på att nej, de har inte kommit fram, så tråkigt för dig, men det är inte vårt problem.

Lite goodwill är väl för mycket begärt av ett statligt företag i vanlig ordning. Jag kommer osökt att tänka på förra året när jag hade beställt en massa julklappar från Lush och när paketet kom så fattades det en grej, en grej som mycket prydligt stod med på fakturan. Jag mailade dem och berättade att jag inte hade en tanke på att betala den grejen fastän den stod med och inte ville jag ha den längre heller eftersom jag skulle åka norrut dagen efter och just den grejen skulle följa med som present, sen hoppade jag i badet och provade en ny badbomb. Efter ett par minuter så ringde telefonen, men eftersom jag hade annat för mig så struntade jag i det. När jag kom upp ur badet så hade jag ett mail som låg och väntade på mig, från Lush, som sa ojdå, vi har försökt ringa dig. Vi kan skicka din grej så att du har den i morgon, om det inte är så att du ska åka innan posten kommer. Jag svarade att de kunde väl skicka den då, om de kunde garantera att jag skulle få den. (det kan de ju förstås inte, men de gjorde det iaf). Dagen efter så fick jag min lilla grej och en annan liten grej som bonus. Jag handlar fortfarande hos Lush, inte så mycket för att jag fick min lilla grej eller en bonus, utan för att de svarade snabbt och trevligt. Jag hade ju lika gärna kunnat hitta på att grejen inte var med, det stod trots allt på fakturan att den var med och fakturan var signerad av någon liten människa som intygar att allt är med.

Det är så att jag har lust att skicka allt med bussgods i fortsättningen för att inte sponsra posten med en enda krona, men det kanske är lite overkill. Min lista över bannlysningar har blivit lite längre, arbetsförmedlingen, försäkringskassan, socialtjänsten, posten, onoff, jysk, elgiganten bara för att ta några exempel.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 svar på Svar från posten

  1. deep|ed skriver:

    För att göra dig lite glad så har din postning renderat i en liten analys på Researcher.se

  2. La Reina skriver:

    då är frågan, är du med mig eller mot mig? 😉

    (jag ska gå och läsa genast)

  3. Pingback: drottningsylt » Blog Archive » Postis Per

  4. Pingback: drottningsylt » Blog Archive » Försäkringskassan del ett

  5. Pingback: drottningsylt » Blog Archive » Posten vill också ha betalt i evigheter

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.