Telenor

När telenorfjanten i centrum lurade på mig en telefon så var jag lite skeptisk faktiskt. Jag ville behålla mitt nummer och det skulle gå så bra så. Ett par dagar senare så skulle jag få ett sms till mitt gamla nummer om att det skulle flyttas och den var det bara att byta simkort.

En månad senare väntar jag fortfarande på sms. Förut har jag varit inne på telenors hemsida för att leta reda på en epostadress till kundtjänst utan att hitta någon. Jag trodde att jag hittade en i torsdags när jag surnade till eftersom sambon fått ett sånt sms ett par dagar efter att han beställt en telefon. Jag säger att jag trodde att jag hittade en eftersom jag hade jobbat och inte hjärnan lagt sig för länge sen. Jag trodde att jag skickade ett lätt missnöjt mail till dem.

När jag vaknade hade epostservern pajat. Eller ja, bredbandsbolaget skulle tydligen byta någonting eller hur det nu var så jag får inga mail och kan heller inte skicka. Eller jo, det senaste dygnet har jag faktiskt kunnat använda webmailen, (det skulle inte ha skadat det minsta om de hade skickat ut en förvarning om att saker kunde strula då och då eftersom det tydligen är planerat) men något svar från Telenor går inte att hitta.

In på deras sida igen för att hitta mailadressen, men nu hittar jag den inte. Det är därför jag skriver tror om allt ovan. Jag kan ju ha drömt ihop det, för hur jag än letar och klickar omkring så hittar jag inget annat sätt att få kontakt med kundtjänst via webben än att chatta med kundtjänst. Chatta?? Jag provade faktiskt, fick fylla i namn och nummer och blir placerad i kö. Jättekul.

På fakturan finns inte heller någon mailadress och nej, jag tänker inte ringa. Jag har pratat med tillräckligt många kundtjänstarbetare för att veta att vi inte har något att säga varandra alls. Jag tänker inte sitta i telefonkö för att sen få prata med en människa som bläddrar igenom en manual och läser innantill.

Jag avskyr dem. Vänta bara tills någon telenorfjant antastar mig igen.

Hur fan kan man inte ha en mailadress till kundtjänst?

Andra bloggar om: , , , , ,

Uncategorized. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Telenor

  1. West skriver:

    Visst är det intressant hur svårt det ska vara att kommunicera med företag som sysslar med kommunikation? Comhem är ju ett annat fint exempel, det är antagligen lättare att kontakta (och få svar från) Vatikanen än comhem.

  2. Drottningen skriver:

    com hem har jag inte den upplevelsen av faktiskt, men å andra sidan är det bara Josh som har ringt dem en gång när det skulle panikbytas kanaler eftersom det var nån skitviktig sport som man tvunget måste se =)

    Eller jo, jag har nog skrivit ett par sura mail till dem förrsten, och fått svar samma dag, men det är flera år sen. Det kanske beror på vilket tjänst man har? Telia däremot…. vojvoj… det är mest pga deras kundtjänst som de slipper mig som kund. Nu och i all evighet.

  3. Drottningen skriver:

    det jag däremot upplevde med com hem tidigare iaf var att de hade någon suput som fixade deras fakturor. Vet inte hur många gånger jag fick ringa och berätta att de försökte ta betalt för samma sak fler gånger, för saker jag inte alls vare sig beställt eller fått osv. Däremot var de väldigt snälla när jag trodde att jag hade pajat fjärrkontrollen och frågade om jag fick köpa en ny (garantin på den köpta boxen hade naturligtvis gått ut) och då gav de mig en, bara sådär, med batterier och allt =)

  4. West skriver:

    Jag har bara varit i kontakt med comhem angående deras bredband (jag har aldrig ansett TV vara så viktigt att jag vill betala för det, oavsett vad det är som visas ;)), och det var helt otroligt hur svårt det var att nå dem. Inte nog med att de hade gömt supportmailadressen på något helt ologiskt ställe, dessutom fick man navigera sig förbi två automatiska svar (typ ”är du riktigt riktigt säker på att du vill fråga supporten något?”) innan man kom igenom. Till råga på allt dröjde det flera dagar innan svaret kom också. Fast det här var några år sedan, comhem kan ju ha bättrat sig.

    Jag förstår dig vad beträffar det där med att vägra ringa. Jag ringer inte heller till kundtjänster och dylikt på företag; om man mot förmodan skulle få prata med en människa (efter att ha köat i en kvart) så är det garanterat nån plattnacke som inte kan hitta sin egen röv ens med båda händerna och en ficklampa.

  5. Neny skriver:

    Hm hm hm. Att BBBs mail strulat är inte speciellt ovanligt. Tycker den strular var och varannan vecka utan att det står något om det på deras sida. Men att inte telenors kundservice har mailadress? Uselt! Hoppas att det löser sig för dig. Mamsen skaffade samma grejs hon, och det tog inte ens ett dygn innan allt var klart. Skumt… Jag gissar att något blivit tokfel angående din beställning…

  6. Drottningen skriver:

    Neny: möjligt, men de vet iaf vart de ska skicka räkningen 😉

    Min mail brukar inte strula, det kanske beror på vilken uppkoppling man har?

    West: de kan ju ha gömt mailadressen på något bra ställe förstås, så att kunderna inte stör så förbannat.

  7. Lotta skriver:

    Kundtjänst har ingen mail för de vill inte kundkontakt. Bara vänta, snart finns det inget nummer heller.

  8. Drottningen skriver:

    neny: en sak som jag glömde säga är ju att för min del kan de köra upp sitt simkort och numret där solen aldrig skiner. Jag betalar visserligen 99 kronor i månaden för ett abonnemang jag inte använder, men å andra sidan betalar jag ingenting för min fasta telefoni. Jag tycker att det borde ligga i deras intresse att få mig att ringa med just deras kort.

    Lotta: hoppas! Låt oss alla vara hänvisade till kudtjänstchatten och få stå i kö på internet istället för i telefon.

  9. Pingback: drottningsylt » Blog Archive » De har hittat mig!

  10. Loffe skriver:

    Håller med, sitter just nu och väntar på någon i chatten till telenor.Sjukt,jag vill skriva ett giftigt mail med mitt problem under mitt rätta namn och få svar bums. Men,ingen hemma tydligen.No nothingalls inte ens att dom har mycket just nu eller nåt annat jönsigt.

  11. Pingback: drottningsylt » Blog Archive » Lönneberga, men utan Emil

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *