Har ni sett reklamen för nicotinell tuggummi med fotografen? Han fokuserar på motivet med kameran och tappar koncentrationen, sen tar han ett tuggummi och vips så blir det jättebra.
Den reklamen är inte gjord av en rökare.
Varenda gång jag ser den blir jag förbannad. Om det är någon gång en rökare inte är sugen så är det ju när h*n är fullt upptagen med något annat, förslagsvis något som kräver fokus.
Nu är jag ingen expert på reklam, men om jag skulle göra reklam för ett nikotinläkemedel så skulle jag använda mig av rökare. Antingen så skulle jag dra ihop ett gäng rökare och be dem spåna, eller om jag själv hade en lysande idé så skulle jag testa den på rökare. Spela upp min reklamfilm och fråga om de tror på mig helt enkelt.
De enda som skulle gå på den där reklamen är ju ickerökare, och de ska ju inte köpa tuggummin. Jag hoppas att nicotinell fick just den där filmen på köpet så att säga så att de inte betalade för den.
Den är så jävla dålig så jag blir arg bara av att tänka på den.
Andra bloggar om: nicotinell, nikotinläkemedel, sluta röka, reklamfilm, reklam
Så är det ju med många reklamfilmer. Man hör inledning och drabbas och frossa och tuggar fradga ;). Man undrar om det inte finns någon som kan göra intelligent och kul reklamfilm och utan det där reklambyråmässiga grabbiga hö hö-viset.
Haha. Precis min tanke första gången jag såg den. Sen dess så har tanken utvecklats till att det inte är en riktig fotograf heller. Säg den fotograf som skulle låta något så ovidkommande som röksug (eller tom att peta in ett tuggummi i käften) få honom att riskera att ta bilden med stort B. 😉
jamen vaffan, jag trodde meningen med reklam var att vi skulle köpa saker, inte spräcka ett blodkärl av ilska
Så. Jävla. Rätt. 🙂
Det är ju sant, tänkte inte på det.
hm? ser att jag missade ett ”missa att” där, men du fattade nog vad jag menade ändå. 😀
det var säkert för att du inte hade ett nicotinell 😉
Visserligen tappar rökare fokus om de inte får röka på himla länge (blir griniga etc) men i övrigt håller jag med dig. Maken är ju rökare och om han inte får sina cigg i tid och otid… ja då blir han oftare grinig, sover illa etc, inte sjutton missar han skärpan på en bild… 🙂
Jag som jobbar med reklamfilm kan infoga att de som gör filmerna är inte för brighta. Jag har mött smartare personer på samhall. Frågan är väl varför företagen går på deras ideér?
Jo för att företagen tror på vad de säger, fast synar men dem i sömmarna så inser man snabbt att reklam faktiskt inte funkar så bra.
Som fotograf och icke rökare så hatar jag filmen också. Han fotar ju en gepard…fan de springer ju i 80 km timmen…knappast han hinner äta tuggummi då.
Lika förbannad som alla er andra. Sambon börjar se trött ut varje gång jag far ut i osande svador om korkade reklamare. Undrar om man kan stämma nicotinell för känslomässigt lidande?…
Det som slog mig först var hur ”fotografen” trycker febrilt på avtryckaren – på systemkameror räcker det (sedan många år tillbaka) med att man håller inne knappen så tar kameran själv bildserier snabbare än du nånsin hinner trycka…hur mycket nikotin du än har i kroppen.