Fortsättning Kundtjänst?

I onsdags blev jag då uppringd av Bredbandsbolaget angående min flyttanmälan. Ungefär tre veckor efter att jag skickat den alltså. Efter det har jag dessutom mailat dem och frågat om de har fått anmälan, men det visste inte människan i luren något om.

Väldigt trevlig var han i alla fall när han berättade att på vår nya adress finns då ingen fiber utan att det ju blir adsl som mitt abonnemang lite smidigt övergår till, varpå jag utbrast; VAAAA?????

Jo. Adsl alltså.

Jag höll på att svimma på stört och sa att jag var nästan hundra på att jag sett ett fiberjack i lägenheten och det måste helt enkelt vara fel, fel, fel för annars har jag drömt ihop ett bredbandsjack och sagt till sambon att jo, här kan vi bo, för här har vi riktigt bredband. Killen i luren måste ha tänkt att jag var komplett galen, men trots flera sökningar så kunde han helt enkelt inte hitta adressen. Kunde jag möjligen försöka få tag på fastighetsägaren och kolla om det kanske var på gång eller så och återkomma?
Det riktigt intressanta var att ett högre gatunummer i samma bostadsrättsförening definitivt hade fiber inkopplat. Inget konstigt alls med en förening som drar in fiber i halva föreningen va?

I chocktillståndet jag ramlat in i glömde jag förstås att be om ett direktnummer eller en mailadress, trots att jag kom ihåg att lite syrligt sådär påtala att det inte är helt lätt att ”återkomma” eller för all del ”komma” över huvud taget vad gäller kundtjänst.

När jag lugnat mig lite skickade jag ett mail till vicevärden där jag förklarade mitt bekymmer och kunde hon möjligen ha en lösning på detta?

Torsdag kväll ringer de från kundtjänst igen. Plötsligt är jag visst en populär kund. Nej, jag har inte fått svar från någon fastighetsägare, men vi är säkra båda två att vi sett ett jack i lägenheten. Ptja, säger människan i luren, bara för att det sitter ett jack där så behöver det inte vara vårt. Eh.. nej, men det var det. Vi kommer överens om att jag ska återkomma.

Fredag förmiddag ringer vicevärden och är klart förbryllad över mitt mail, för hon hade alldeles bestämt för sig att det fanns fiberjack i alla lägenheter. I hennes fanns det definitivt och hon ringde för säkerhets skulle upp säljaren och kollade och jodå, han hade också ett. Därefter har hon ringt Bredbandsbolaget och berättat att föreningen har ett avtal med dem och att de inte ska säga till oss att det inte finns när det bevisligen finns och förresten så har ni numret på jacket här.

Oj, sa Bredbandsbolaget och bad så hemskt mycket om ursäkt. Det måste ha varit en vikarie eller så, för naturligtvis så kan vi behålla vår fiberuppkoppling och det skulle då rakt inte vara några problem. Be dem om ursäkt istället, föreslog vicevärden och ringde upp oss då.

Så jag passade på att återkomma till kundtjänst då och det ska sägas att ännu en gång möttes jag av en väldigt trevlig människa, som berättade att jo, de kunde bara erbjuda adsl på den adressen. Jamen… svarade jag och drog hela harangen och avslutade med att ni har fått numret på jacket, det finns! Föga förvånande så fanns det ingen notering om det och där blev jag akut väldigt, väldigt trött.

Människan i luren räddade sig själv från en utskällning innan jag ens hann dra efter andan (jag hann säga att jag blev väldigt trött i och för sig) och skulle försöka få tag på produktspecialister genast. Givetvis så svarade de inte, och då blev jag ännu tröttare och funderade på att helt enkelt säga upp abonnemanget och så kunde Josh öppna ett på den nya adressen istället. Hon upptäckte däremot att de hade haft en fiberkund på adressen och vid närmare kontroll så hade de faktiskt till och med kunder där idag, men ändå sa systemet att endast adsl var möjligt.

Kundtjänst frågade om det gick bra att återkomma när hon fått tag på sina specialister och jag tänkte att det blir väl till jul ungefär då, men döm om min förvåning när hon återkom ett par minuter senare.

Jo. Visst var det ett bredbandsjack vi hade sett fast deras system sa absolut inte. Problemet var att jag uppgav ett postnummer som de ju sökte på och de hade ett annat i sitt system. Jasså, sa jag, undrar vad det är för postnummer egentligen då, för det här är det jag har. Det visar sig alltså att Bredbandsbolaget har hela gatan inlagd under ett annat postnummer och därför finns inte adressen om man söker på postnumret. Vilket de gör jämt.

Flyttanmälan är gjord och hon lovade dyrt och heligt att det ska fungera från och med valt datum.

Det ironiska med det hela är att jag blev inte ens förvånad.

(stäng inte av mig nu, jag sa att ni var snälla!)

Andra bloggar om: , , , ,

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Fortsättning Kundtjänst?

  1. Jessika skriver:

    Jag bor, enligt bbb, på ett annat postnummer än jag bor på.
    Krångel har det varit men avgiften för alltihop ingår i hyran/avgiften för bostadsrätten och jag säger aldrig nej till saker som är gratis.

  2. Drottningen skriver:

    jahaja… jag får minsann betala. Det är uppenbarligen skillnad på olika

  3. Jenny skriver:

    Ingår även här i månadsavgiften, beror ju helt på vad fastighetsägarna har för avtal (i mitt fall bostadsrättsförening). Hoppas nu att allt ska fungera problemfritt när ni flyttar in och behöver jacket. Vet att det tog BBB tre månader att hitta oss som kund efter att vi flyttade in hit, fastän allt redan fanns draget och klart. Det var tre dyra månader (blev modemsurf för räkningsbetalandet). Ha en fortsatt god afton.

  4. Drottningen skriver:

    mäh! Är det bara vi som betalar för bredbandet? Jag är lurad!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *