/ignore kund

12 augusti mailade jag Telge energi via deras hemsida med en fakturafråga vilket genererade ett automatsvar i stil med ”vi ska ta ta i ditt ärende så snart vi kan och återkomma”. Det är inget konstigt med det, av någon anledning får man vara glad över om det över huvud taget går att komma i kontakt med ett företag via mail.

Jag tycker ju att mail är ett ypperligt sätt att kommunicera med företag (som svarar) eftersom det sparar tid för mig som slipper sitta i telefonkö och för kundtjänsten tar det förhoppningsvis kortare tid att läsa igen ett mail än att lyssna på ”jo, hejhej, kalle heter jag och jo, så här va”. Dessutom så behöver man inte upprepa några uppgifter åtta gånger efter att ha knappat in dem via knappval (vad är grejen?).

Jag har förstått att företag liksom ”tävlar” i kundtillgänglighet och därför måste alla tydligen finnas på nätet och ha generösa öppettider för kundtjänst (även om man endast i undantagsfall kommer fram och de sällan kan hjälpa en så har de generösa öppettider) och chattar och mailadresser och… det allra bästa är när man hamnar i telefonkö och blir uppmanad att lämna sitt telefonnummer för att bli uppringd. Är det någon som lämnat sitt nummer och faktiskt blivit uppringd?

Däremot så behöver man inte kommunicera med sina kunder. Huvudsaken verkar vara att det ser ut som om man vill göra det, och om någon klagar så svarar man att vi gör så gott vi kan och vi ska bättra oss och ojdå, vilken otur du har haft. Nu igen? Jasså…

Nä. Telge energi har förstås inte svarat. Man kan säga att vår relation är något ansträngd nu och det kan vara så att att slutet är nära.

Andra bloggar om: , , ,

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till /ignore kund

  1. Jessika skriver:

    Dom har ju reklamfilmen ute nu där dom låter ja, helt okej.
    Men mitt gamla energibolag lät också helt okej men deras kundtjänst hade inneboende häxor så jag bytte.

  2. Carro skriver:

    ”Är det någon som lämnat sitt nummer och faktiskt blivit uppringd?”
    – Jajemen, har funkat fint både hos läkare på vårdcentral och hos djursjukhus. Mycket smidigt (såklart under förutsättning att de faktiskt håller vad de lovar)!

  3. WysiWyg skriver:

    Läste på någon amerikansk hemsida för just konsument… grejer. Iaf, deras råd var att ”ta det till nästa nivå”. Leta upp mail-/postadressen/telefonnumret (beroende på hur glad du är i att tala i telefon) till deras högste chef och klaga. 9/10 gånger så resulterar detta i drastiska åtgärder. 😉

  4. WysiWyg skriver:

    (fast du kanske ska skicka ett mail till bara för sakens skull. Utifall att ditt förra mail faktiskt försvunnit i systemet)

  5. Telge Energi skriver:

    Hej, om du fortfarande inte fått något svarsmail från oss så maila på min bifogade direktmail så ska jag se till att du får ett snabbt och korrekt svar på din fråga/or.

    Vi brukar vara duktiga på att svara snabbt, vad som gått snett i detta fall vet jag tyvärr inte.

    Mvh
    Daniel

  6. msn00b skriver:

    nämen… spelar drottningen månne…wow? 😀

  7. Daniel skriver:

    Jisses att slutet e nära kan man verkligen förstå!!

  8. Linda skriver:

    Jag vill ha numret till alla höga chefer, så ska jag ta en dag och ringa runt och fixa tillrätta!!!

  9. Drottningen skriver:

    msn00b: eh.. den kopplingen begriper inte jag, så nej, har aldrig gjort. Vaddårå?

  10. msn00b skriver:

    ah oki, begreppet /ignore är flr mig extremt tydligt knutet til wow nämligen nvm 🙂

  11. Jenny skriver:

    /ignore är ju IRC-kommando från första början. 🙂

  12. msn00b skriver:

    Ahhh jag hoppade IRC totalt det förklarar mitt missförstånd, nåja 🙂

  13. Pingback: drottningsylt » Blog Archive » Kundtjänst igen

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *