Igår blev jag uppringd av Bring, men missade samtalet och fick ringa upp. I meddelandet nämndes min kaffemaskin som varit inne på service, så jag kände mig ju tvungen att ringa. Självklart var det någon helt annan människa som svarade som inte hittade något paket till mig och var det kanske rentav så att jag ville skicka ett paket?
Till sist så muttrade jag något om att det var min kaffemaskin, och då säger människan ”jaha, då förstår jag att jag inte hittar ditt paket. Det är lite annat med kaffemaskiner”
För de har egna bilar? Skickas med kusk? Ingen vet.
Vi bokade in idag mellan 8 och 12. Eftersom jag ska jobba två nätter hade jag behövt sova, men jag vågade inte annat än att kliva upp och klä på mig. Bring gjorde sig förstås ingen brådska utan dök upp en kvart efter utsatt tid och då utan penna till kvittensen. Det ”behövs inte” sa han, så jag funderar nästan på om jag borde ringa och fråga efter mitt paket.
Så. Min kaffemaskin är tillbaka. De har bytt någon grej i den och kostnaden för mig blev noll kronor eftersom det gick på garantin. Latten var god ja. Så tummen upp för tretti.se och bosch, men två tummar ner för jävla Bring som inte kan hålla tider. Dessutom ringde han när han stod utanför dörren, inte en halvtimme innan som var sagt.
Läs även andra bloggares åsikter om kaffe, kaffemaskin, bosch, service, garanti. trett.se, bring, hemleverans, latte